Рекомендації психолога класному керівнику по згуртуванню учнівського колективу.
Щоб допомогти дитині відчувати свою комунікативну спроможність, будувати
і підтримувати відносини з учителем та однокласниками, ми пропонуємо
наступні рекомендації:
1. Створити в класі єдину систему традицій і цінностей.
Для цього можна запропонувати дітям відповісти на запитання анкети:
Яким, на твою думку повинен бути дружний клас?
Як зробити так, щоб клас став дружним?
Які традиції є в нашому класі?
Назви твої «можна» і «не можна» у класі.
Які заходи в класі, на твою думку, повинні стати традиційними?
Ввести традицію зворотного зв’язку.
· В кінці кожної чверті і в кінці року діти пишуть записки, де можуть поставити запитання,
написати щось наболіле, про що не можуть сказати вголос. На основі цього педагог
планує виховну роботу.
· Створити «ящик побажань».
Проводити якомога більше традиційних позакласних заходів.
· Традиція учнів класу під назвою «Я прийшов у цей день в цей світ».
· Традиція бути всім класом завжди поруч з тим, у кого в житті наступили важкі дні.
· Традиція походів та екскурсій на природу, по пам’ятних місцях своєї батьківщини, своєї
країни.
2. Особливу роботу слід вести з «відкинутими» дітьми.
· Спробувати залучити їх до спільної діяльності класу.
Знайти для них доручення, де вони розкривали б свої кращі здібності.
· Частіше хвалити і заохочувати їх у присутності класу, але робити це за конкретно
виконане ними дію або вчинок.
3. Робота в групах.
На уроках можна організувати роботу по підгрупах, причому в кожній повинні бути як
«Сильні», так і «слабкі» учні. Група повинна дотримуватися принципу
взаємодопомоги і підтримки, повинна бути мотивація на досягнення, а між групами
необхідний момент суперництва.
4. Розподіл між учнями доручень.
Для цього учні на дошці пишуть слова, які є знаковими для визначення
майбутніх доручень. Потім хлопці визначають, яке постійне доручення в класі вони
хотіли б виконувати.
– Чергові по класу, по школі, по поверху;
– Медична служба класу – фіксують пропуски занять, здають медичні
довідки в мед кабінет, організують відвідування хворих хлопців;
– Бібліотечна служба класу – допомога в підборі літератури для сценаріїв класних
справ, аналіз читацьких інтересів класу;
– Чергові по їдальні і гардеробу;
– Господарська служба класу;
– Служба озеленення;
– Сценарна група і т. Д.
Від класного керівника вимагається лише вміле керівництво діяльністю учнів, надання їм свободи і самостійності. класні керівники повинні допомогти підтримувати ініціативу дітей. Найголовніше – класний керівник повинен бачити маленький і великий успіх кожного учня в дорученій йому справі і вміло заохочувати його.
Немає коментарів:
Дописати коментар